Fotograf/Källa: Bildbyrån

Efter VM, som avslutades med en härlig medalj för svensk del, avslutas nu världscupen med tre veckors tävlande i Nove Mesto, Kontiolahti och Oslo.

För oss är världscupavslutningen viktigt, med tanke på totalställning och nationscuper som avgör hur många startplatser vi får nästa säsong, säger landslagschef Anders Byström. Uttagna i truppen är samma åkare som fanns med i Antholz, däribland Johanna Skottheim, Anna Magnusson och Torstein Stenersen som tävlade lite eller inte alls på VM. De är verkligen laddade för att få utmana sig själva i Nove Mesto, där tjeckerna brukar ställa upp med storpublik och god stämning

Svenska Skidskytteförbundet arbetar för att bredda skidskytte genom starka regioner och föreningar i hela landet, popularisera skidskytte genom att arrangera hållbara evenemang i världsklass samt skapa förutsättningar för eliten att nå internationell toppklass. Vår vision är att Sverige ska vara världsledande inom skidskytte.

Marknads- och Kommunikationschef Skidskytteförbundet

+46768442008