Fotograf/Källa: Håkan Blidberg

Torsdag 23 november 13.00 - 15.00, IFS Sverige AB, Lindhagensgatan 116, Stockholm

Flera genombrott, ett mästerskap i motvind och damer på stark frammarsch. Så summerade vi förra säsongen som bjöd på både höga berg och djupa dalar - men med en klar känsla av att det är något stort på gång.

Fredrik Lindström visade med sin andraplats vid Världscuppremiären i Östersund att han skulle vara att räkna med. Åkfarten räckte väl till många gånger men nästa fullträff kom först vid avslutningen i Holmenkollen då han slutade som fyra.

Annars minns vi också damernas snöpliga fjärdeplats vid Världscupstafetten i Peyongchang, då vinterns stora utropstecken Anna Magnusson visade världsklass på skjutvallen och spurtade om stafettsilvret.

Individuellt radade damerna upp fina individuella placeringar och totalt tog damerna dubbelt så många världscuppoäng som föregående vinter.

Agenda

Huvudtränare Wolfgang Pichler kommer att presentera målsättningen inför den kommande säsongen och avslöja landslagsuttagningen inför Världscuptävlingarna som startar i Östersund söndag 26 november. Han kommer också belysa hur träningen varit upplagd under förberedelseperioden och vad vi kan förvänta oss den kommande vintern.

Årets stora höjdpunkt kommer att vara OS i Sydkorea men vi blickar självklart också framåt mot VM på hemmaplan i Östersund 7-17 mars 2019!

Planering

Efter en kort generell inledning kommer det finnas möjlighet till enskilda intervjuer med Wolfgang.

De åkare som är uttagna att köra Världscuppremiären i Östersund kommer att vara tillgängliga i Östersund för enskilda intervjuer på plats eller via skype och telefon. Kontakta mediaansvarig för att boka in lämplig tid för dessa.

Plats

Pressträffen sker hos Skidskytteförbundets Teamsponsor IFS Sverige, vänligen anmäl er och eventuellt intresse för individuella intervjuer, bilder etc till hakan.blidberg@skidskytte.se senast måndag den 20 november.

Vägbeskrivning IFS Sverige: https://kartor.eniro.se/?index=yp&id=14617943&query

Välkomna!