Svenska Skidskytteförbundet har tagit beslut att endast tillåta digitala intervjuer under OS-truppens mediadag den 19/1.

Mediadagen 19/1 kommer endast att genomföras digitalt. Detta är beslutet som Svenska Skidskytteförbundet tar för att minimera risken för åkarna och ledarna inför OS.

Media kommer att ha möjlighet att göra intervjuer med aktiva och ledare från 13:00 den 19/1. Vi kommer att kunna erbjuda generella klippbilder från Pre-camp som media är fria att använda.

Vi förbehåller oss rätten till förändringar in i det sista och vi kommer att ta hänsyn till de aktivas totala belastning vilket kan komma att påverka tillgången till intervjuer.

Skicka in intervjuförfrågningar och andra önskemål till Emma Höglund, emma.hoglund@skidskytte.se eller 0761391220 senast söndag 16/1.

Svenska Skidskytteförbundet arbetar för att bredda skidskyttesporten genom starka regioner och föreningar i hela landet, popularisera skidskytte genom att arrangera hållbara evenemang i världsklass samt skapa förutsättningar för eliten att nå internationell toppklass. Vår vision är att Sverige ska vara världsledande i skidskytte.

Emma Höglund

Kommunikatör svenska skidskytteförbundet och Mediamanager Worldcup Östersund