Fotograf/Källa: Bildbyrån

Äntligen är det dags för årets höjdpunkt – Skidskytte-VM och Sverige går ut stenhårt i de inledande loppen!

VM i Antholz (ITA) startar med en mixstafett imorgon torsdag klockan 14:45. Därefter är det dags för damernas sprint på fredag som följs av herrarnas sprint på lördag. Den första VM-helgen avslutas med dubbla jaktstarter på söndag.

I den inledande mixstafetten ställer Sverige upp med följande lag:

1. Linn Persson
  2. Hanna Öberg
  3. Jesper Nelin
  4. Sebastian Samuelsson

Vi längtar efter att få starta VM och det blir riktigt spännande med en mixedstafett direkt. Vi har ett starkt lag och hoppas vara med i medaljstriden, kommenterar landslagschefen Anders Byström

Damernas sprint

Anders Byström: Damernas sprint är först ut och vi ställer upp med fyra tjejer som alla varit med i toppen av världscuplopp tidigare i vinter. Elvira Öberg gör VM-debut och ska bli spännande att följa.

Hanna Öberg

Mona Brorsson

Linn Persson

Elvira Öberg

Herrarnas sprint

I herrarnas sprint blir det som vanligt formel 1-fart och väldigt tight om placeringarna, fortsätter Byström. Vi vet att med bra skytte har killarna goda chanser att överraska.

Martin Ponsiluoma

Jesper Nelin

Peppe Femling

Sebastian Samuelsson

Svenska Skidskytteförbundet arbetar för att bredda skidskytte genom starka regioner och föreningar i hela landet, popularisera skidskytte genom att arrangera hållbara evenemang i världsklass samt skapa förutsättningar för eliten att nå internationell toppklass. Vår vision är att Sverige ska vara världsledande inom skidskytte.

Marknads- och Kommunikationschef Skidskytteförbundet

+46768442008