Till helgen ställer sig Sveriges skidskyttar och gör upp om 60 ädla SM-medaljer på Hallstaberget i Sollefteå. Våra stjärnor kommer att vara på plats och de kommer att bli en bra avstämning kring hur deras sommarträning gått.

Tre tävlingar ska köras där schemat ser ut som följande.

Fredag

16.00 Rullskidtävling

Damer 7,5km

Herrar 10km

Lördag

Sprint

Juniorer och seniorer start: 12.15

Söndag

Distans

Juniorer och seniorer start: 09.30

Under rullskidtävlingen på fredag kommer åkarna att mätas i enbart åkning och där kommer även flera välkända längdskidåkare att vara med. Det kommer bli en spännande tävling där några av Sveriges bästa längdskidåkare kommer möta våra bästa skidskyttar.

Rullskidskyttetävlingarna på lördag och söndag kommer att livesändas via svenskskidskytte.play.livearena.com och startar 15min innan första start.

Från förbundets mediasektion kommer Niklas Olausson att vara på plats. Han kommer att jobba med livesändningen och är den som media kan ta kontakt med om de vill ha bilder eller intervjuer från de aktiva.

Niklas Olausson +46703210251 nicklas.olausson@skidskytte.se

Svenska Skidskytteförbundet arbetar för att bredda och popularisera skidskytte samt skapa förutsättningar för eliten att nå internationell toppklass. Vi verkar för ett aktivt ungdomsarbete, kombination av idrott och utbildning, utveckling av anläggningar, internationellt samarbete samt information och marknadsföring av svenskt skidskytte. Detta gör vi utifrån våra värderingar gemenskap, ärlighet, jämställdhet, kvalitet, utveckling och affärsmässighet. Ambitionen är att Sverige ska vara världsledande inom skidskytte.

Pressansvarig världscupen i Östersund

Ordförande organisationskommittén