Skidskytteförbundet bjuder in till presskonferens för att presentera nyheter inom landslagsorganisationen

Tid: Tisdag 7 april 2020 klockan 13:00

Plats: Skjutvallen på Skidskyttestadion i Östersund

Presskonferensen kommer att inledas med en gemensam del som följs av en möjlighet att genomföra individuella intervjuer med bland andra Stina Nilsson och Jean-Marc Chabloz.

Den gemensamma delen kommer att direktsändas live via följande länk: https://svensktskidskytte.com/live

Intresse för att delta och genomföra enskilda intervjuer anmäls till Nicklas Olausson senast tisdag 7 april 09:00 på nicklas.olausson@skidskytte.se . Intervjuer kan genomföras live eller via telefon.

Med anledning av de särskilda regleringar som gäller med anledning av Covid-19 så kan akuta begränsningar komma att genomföras på plats. Deltagande personer förbereder sig på att genomföra intervjuer på minst 1 m avstånd.

Pressbilder kommer att finnas tillgängliga på Skidskytteförbundets bildbank:  https://skidskytte.photoshelter.com/index

Svenska Skidskytteförbundet arbetar för att bredda skidskytte genom starka regioner och föreningar i hela landet, popularisera skidskytte genom att arrangera hållbara evenemang i världsklass samt skapa förutsättningar för eliten att nå internationell toppklass. Vår vision är att Sverige ska vara världsledande inom skidskytte.

Platser

Dalarna Jämtland