Nu är det dags för ATG-Sprinten i Östersund som är en observationstävling inför internationella tävlingar efter juluppehållet.

Tävlingarna kommer att arrangeras utan publik och med enkla lösningar avseende exempelvis uppbyggnad av stadion och tidtagning/resultatservice.

Media är välkomna att bevaka tävlingarna under följande regler:

• Föranmälan krävs
  • Före ankomst till stadion skall ett negativt Covid-19 uppvisas som får vara maximalt 72 timmar gammalt.
  • All kontakt mellan åkare och media sker på coronasäkert avstånd i mixzon
  • Samtliga åkare är beredda att passera genom mixzon efter loppet för korta, tävlingsorienterade intervjuer
  • Ansiktsmask skall medföras av samtliga och bäras om tävlingsledaren så bestämmer

Vi kommer att erbjuda tävlingsbilder samt en highlightsvideo efter loppet som är fria att använda för media.

Intresset för tävlingarna är stort och därför behöver vi ha kontroll på hur många och vilka som befinner sig på arenan. Därför tar vi nu emot anmälningar för att bevaka tävlingen på plats.
Detta gäller all form av mediabevakning som intervjuer i mixed zone, fotografering och videoreportage.

Tävlingarna kommer inte att direktsändas.

Tävlingsprogram:
Söndag 20/12Inskjutning 15.00 – 15.50 ​Första start 16.00​

Måndag 21/12: Inskjutning 10:00 – 10:50 Första start 11:00

Mer tävlingsinformation som startlistor, inbjudan, resultat etc hittar ni här: https://skidskytte.indta.se/ under fliken ATG-sprinten

Bilder kommer att läggas upp på Skidskytteförbundets bildbank: https://skidskytte.photoshelter.com/index  Gå in på ”Bildarkiv” och ”All Galleries” så kan ni ladda ner bilder fria för användning. Video med highlights får ni tillgång till genom ett mail till nicklas.olausson@skidskytte.se

Anmälan för att bevaka tävlingen skickas till hakan.blidberg@skidskytte.se
Ange på vilket sätt ni önskar följa tävlingen på plats och hur många som kommer samt deras kontaktuppgifter. Ange även personer och kontaktuppgifter som ni vill att vi uppdaterar löpande om tävlingarna.
Ingen anmälan = Ingen ackreditering

Observera att evenemanget kommer att fullt ut anpassas till rådande regler för att undvika smittspridning, vilket innebär att intervjuer måste kunna ske på ett fysiskt avstånd av 2 meter. Ni ansvarar för att medföra erforderlig utrustning för att möjliggöra detta.

Svenska Skidskytteförbundet arbetar för att bredda och popularisera skidskytte samt skapa förutsättningar för eliten att nå internationell toppklass. Vi verkar för ett aktivt ungdomsarbete, kombination av idrott och utbildning, utveckling av anläggningar, internationellt samarbete samt information och marknadsföring av svenskt skidskytte. Detta gör vi utifrån våra värderingar gemenskap, ärlighet, jämställdhet, kvalitet, utveckling och affärsmässighet. Ambitionen är att Sverige ska vara världsledande inom skidskytte.

Platser

Dalarna Jämtland