Johanna Skottheim Anna Magnusson Hanna Öberg Fotograf/Källa: Nicklas Olausson

Skidskytteförbundet bjuder in till en livesänd pressträff inför Sverigepremiären i skidskytte som genomförs i Idre Fjäll 14-15 november.

Fredag 13 november 12:30 - 13:00

Skidskyttestadion, Idre Fjäll

Vid träffen kommer vi att få senaste information från tävlingsledaren Linn Adolfsson samt en beskrivning av hur förberedelserna inför säsongen varit för skidskyttelandslaget och en analys av förutsättningarna i Idre Fjäll av skyttetränare Jean-Marc Chabloz.

Dessutom kommer vi presentera Skidskytteförbundets vision inför 2026 och inom ramen för det en banbrytande nyhet för Svenskt Skidskyttes möjligheter till att skörda framgångar i skidskyttespåret framöver, presenterat av Förbundsordförande Sofia Domeij och Generalsekreterare Rikard Grip

Media inbjuds att följa presskonferensen via följande länk: https://svensktskidskytte.com/live

Har ni frågor live så kan ni skicka dem via sms till: 0768442008

Ackrediterade mediarepresentanter som är på plats i Idre Fjäll kan inom ramen för tidigare delgivna förhållningsregler delta fysiskt vid presskonferensen och anmäler sig i förväg till: hakan.blidberg@skidskytte.se

Svenska Skidskytteförbundet arbetar för att bredda och popularisera skidskytte samt skapa förutsättningar för eliten att nå internationell toppklass. Vi verkar för ett aktivt ungdomsarbete, kombination av idrott och utbildning, utveckling av anläggningar, internationellt samarbete samt information och marknadsföring av svenskt skidskytte. Detta gör vi utifrån våra värderingar gemenskap, ärlighet, jämställdhet, kvalitet, utveckling och affärsmässighet. Ambitionen är att Sverige ska vara världsledande inom skidskytte.

Marknads- och Kommunikationschef Skidskytteförbundet

+46768442008