Fotograf/Källa: skidskytte.se

Landslagsledningen har nu tagit ut laget till morgondagens Damstafett.

Laget inklusive startordning:

1. Mona Brorsson (bilden)

2. Hanna Öberg

3. Emma Nilsson (bilden)

4. Anna Magnusson

Reserv: Elisabeth Högberg

- En inte helt enkel laguttagning eftersom vi har flera duktiga och jämna damer, kommenterar Wolfgang Pichler uttagningen. Vi har baserat beslutet på de prestationer vi sett under säsongen, vilken form man visat under VM samt på uttagningstester som vi gjort här nere på plats.

Sverige har hittills haft resultatraden 8-7-7 på Damstafetterna i år men vid samtliga tillfällen har femteplatsen funnits inom räckhåll, varför topp - 5 kan vara en rimlig förväntan vid ett bra stafettlopp. De svenska damerna är normalt sett starka skyttar och kan förhoppningsvis förlita sig på den förmågan vid morgondagens stafett. Vi har också under veckan sett att det skjutits fler bom än normalt bland de flesta åkare så att skyttet kan bli mer betydelsefullt än normalt.

Pressansvarig Världscup & VM