Laguttagning World Cup och IBU Cup

Pressmeddelanden - Publicerad: 2020-12-22 13:00 CET - Svenska Skidskytteforbundet

Ledningen för skidskyttelandslaget presenterar nu uttagningarna för de internationella tävlingarna i Världscup och IBU Cup efter juluppehållet. Truppen innehåller flera intressanta namn med fem juniorer och flera debutanter.

Laguttagning World Cup 2, Kontiolahti (FIN)

Pressmeddelanden - Publicerad: 2020-12-01 18:55 CET - Svenska Skidskytteforbundet

Världscupen fortsätter nu med tävlingar i Kontiolahti ytterligare en och samtliga åkare ur den svenska truppen stannar kvar för att tävla vidare

Monitor ERP System säkrar framtiden för Svenskt Skidskytte

Pressmeddelanden - Publicerad: 2020-11-13 13:00 CET - Svenska Skidskytteforbundet

Monitor ERP System och Svenska Skidskytteförbundet presenterar nu ett långsiktigt samarbete som ska möjliggöra fortsatta svenska framgångar i skidskyttespåret ända fram till OS 2026.

Ola Ravald ny tekniktränare för skidskyttelandslaget

Pressmeddelanden - Publicerad: 2020-06-24 13:00 CEST - Svenska Skidskytteforbundet

Sportchefen Anna-Maria Uusitalo presenterar nu den sista pusselbiten i teamet kring skidskyttelandslaget. Ola Ravald, som betraktas som en av världens främsta skidtekniktränare, blir en välkommen förstärkning.

VM-laget är uttaget!

Pressmeddelanden - Publicerad: 2020-01-27 10:07 CET - Svenska Skidskytteforbundet

Svenska Skidskytteförbundet har tagit ut VM-truppen som ska representera Sverige i VM i Antholz/Anterselva 12-23 februari. Truppen består av 6 damer och 5 herrar. Sverige får starta med maximalt fyra åkare i varje individuellt lopp (sprint och distans), förutom i distans där Hanna Öberg är regerande världsmästare och Sverige har därför en extra plats.

Ingela och Malte SM-segrare i spännande sprintpremiär

Pressmeddelanden - Publicerad: 2019-11-23 19:10 CET - Svenska Skidskytteforbundet

Ingela Andersson följde upp framgången från Norge förra helgen genom att att ta hem damernas sprint i ett gråmulet Idre, medan 19-årige Malte Stefansson satte de svenska herrseniorerna på plats och vann ett sensationellt SM-guld.